Lucrarea a fost finalizata in 2015
II.3. De la atitudine la comportament
Estimările efectuate arată că pe viitor valorile sociale tradiționale vor fi reluate în special prin existența unor pericole care amenință statul cu posibile încălcări a valorilor individuale. Liderii ruși au nevoie ca lideri din occident să vină cu atacuri permanente la adresa Rusiei, la cultura acesteia, datorită criticilor a elitei conducătoare din vest îi pot uni pe ruşi în jurul unei idei. Rușii nu pot trăii pe timp de pace fără a se gândi la război de altfel ei păstrează ordinele lăsate de Petru cel Mare: ,, întreținerea națiunii ruseşti într-o stare de război perpetuă, pentru a menține soldatul brav și mereu în formă; în el nu trebuie lăsat să se odihnească decât pentru ameliorarea finanțelor statului. A face astfel încât pacea sa fie utilă razboiului și războiului pacii, în interesul expansiunii teritoriale și al creșterii prosperității Rusiei. “ Acestea includ, dispozitive de luptă măsurate în numărul de trupe, tehnologie, organizare și bugete, instruire, manevre tactice, formațiuni și moralul trupelor. Indiferent de capacitatea de luptă are un aspect larg care implică bază de cunoștințe strategice, înțelegerea politici și obiective ale bazei doctrinare. Ideea pe care îi va uni pe ruși va trebui susținută prin mijloace financiare prin urmare, ar trebui să determine strategii de management pentru a proteja reputația conducătorilor de la Kremlin. Măreția națională a Rusiei a fost echivalentă cu ocuparea teritoriului, războiul era un stil de viață pentru ruși, războiul a fost un instrument de politică externă, insistența Rusiei pentru statutul de mare putere de a menține autoritatea asupra unor popoare non-ruse, în special este esențial controlul zona conductelor. Politologul american Joseph Nye ,,clasifica puterea în trei categorii generale, constatând că, pentru a putea obține rezultatele dorite poți: 1) fie să constrângi prin amenințări, 2) fie să convingi prin recompensa, 3) fie să cooptezi pe ceilalți să-ți dorească același lucru ca tine. Primele două categorii reprezintă puterea hard ( puterea dură) , a treia este caracteristică pentru puterea soft ( puterea blândă). “
Forțele armate pot fi folosite pentru a anunța disponibilitatea și intenția, nu trebuie să fie amenințare explicită de forță doar pentru a descuraja intențiile altora iar dacă va fi nevoie va interveni în forță. Cercetătorul rus Alexandru Dughin aprecia că politica externă a Rusiei depinde de ,, calitatea armatei ( în primul rând în ceea ce privește armamentul strategic) constituie temelia întregii politici rusești, axa ei și prin urmare, structura armatei trebie să determine conturul general acestei politci, să consolideze reperele strict poltici, armata va rămâne factorul cel mai important în politica rusească, deoarece însuși statutul politic al ţării, autoritatea, posibilitățile viitorului ei depind, într-o asemenea situație, în mod direct de Forțele Militare. “ Este nevoie de cel puțin cunoașterea culturei locale pentru a putea implementa valorile general acceptate prin intermediul mass-media pentru a evita un conflict care ar putea deveni internațional având ca exemplu izbucnirea primului război mondial. Media stabilește ordinea cetățeanului, dar și a factorului de decizie, provocând ordinea de zi factorului politic. Socializarea politică include invăţarea valorile fundamentale și principiile fundamentale pentru pregătirea acțiunilor individuale de integrare în mediului cultural. Kaiserul german a jucat un rol important în aducerea în război pe tot continentul european fiind condus de mai multe ipoteze false. Nu exista nici un motiv pentru care acest război să devină mondial, până când Rusia a decis să intervină în favoarea Serbiei. Împăratul Wilhelm II-lea considera că ţarul nu va sprijini nişte bandiţi. Kaiserul nu știa că ţarul fost supus la presiuni din partea opiniei publice, cum ar fi demonstrații de stradă în masă în fața Ambasadei Austriei la Sankt Petersburg. Kaiserul avea o părere greșită la felul cum va reacţiona Rusia la evenimentele din Serbia în 1914, pentru că nu era conștient de importanța gândirii şi mentalităţii slavilor, considerată un protector creştinismului şi al slavilor, problemă întâlnită și azi de care se confruntă şi unele ţări în abordarea politicii externe a Federaţiei Ruse, de aceea este mult mai bine ca cei care au puterea, să se înțeleagă reciproc. Occidentul este văzut ca un competitor ca o amenințare ,, ca observator experimentat, George Kenan a fost acela care a produs mutația din politică externă americană față de URSS prin disiparea iluziilor președintelui Roosevellt referitoare la posibilitatea de a putea coopera cu Stalin. (Faimosul articol semnat de ,, X,, în revista Foreign Affairs a sosit exact la momentul în care alții începuseră să vadă tot mai clar duritatea sistemului sovietic.) ’’ Este nevoie de cunoștințe de bază a trecutului politic si cultural diferit a tuturor. Un stat care nu aparţine nici Europei nici Asiei, cu o cultură aparte deaorece Fiodor Dostoievski spunea că: ,, în Europa , noi am fost niște tătari, în Asia vom fi la rândul nostru, europeni. “ Informarea mediatică prezintă tinerilor câteva caractere care ar fi valori comune și le oferă modele comportamentale . Tinerii folosesc adesea aceste informații pentru a dezvolta propria opinie, pentru că nu au atitudine semnificative și comportamente esențiale. Participarea la dezbaterea publică, analiza critică a informațiilor duce la formarea opiniei dezvoltate ,, Pentru a da naştere la o revoluţie socială reușită, avem nevoie de cinci factori cauzali interconectați care să intre în combinație într-o anumită conjuctură: 1) o evoluție dependentă, 2) un stat dictatorial, represiv și exlusivist, 3) organizarea unor culturi politice ale rezistenței eficiente și puternice, 4) o cădere economică și 5) o deschidere a sistemului de forțe externe ( o îndepărtare a factorilor de control internaționali. “ Nivelul ridicat de cunoștințe politice și informații politice cu privire la mass-media este în mare parte ca urmare a impactului mass-media , dar și receptarea comunicării publicului. Deschiderea internaţională se referă la respingerea controlului puterilor străine care își exercită dominarea unui stat prin intermediul unor organizații asupra națiunii poate fi rezultatul prăbușirii economiei. C.F.Herman aprecia: ,, că fiecare criză este determinată prin combinarea , unei amenințări puternice, în măsura să afecteze scopurile de bază ale liderilor politici, a timpului foarte scurt înainte ca situația să evolueze într-un mod nedorit de ei și a efectului de surpriză “ Din punctul de vedere a elitei conducătoare de la Kremlin toate câștigurile din trecut trebuie să fie restaurate, iar majoritatea rușilor par să creadă sincer că va deveni din nou imperiu Pentru ruși este mai important statutul de mare imperiu decât faptele pe care le fac. Din punctu de vedere al elitei de la Moscova consolidarea guvernului central, care va asigura statului rus un statut respectat, evitarea oricărui fel de conflict , precum și orice fenomen de infiltrare a democrației europene prin organizații pro-europene, întrucat progresul integrator conform valorilor și princiipilor europene poate reduce suveranitatea naţională, alternativ, sugerează o revenire , modele și principii proprii pe care Rusia le-a experimentat de-a lungul evoluției istorice. Pentru a obține controlul complet asupra unei entități trebuie determinată modul de comportament, necesită stabilirea sistemului de ritualuri și obiceiuri pentru a asigura coeziunea de grup. Pentru că funcţionarii aleşi au făcut o înțelegere politică pentru a crește eficiența controlului asupra poporului, pentru ca individul să se subordoneze regulilor instituie de conducători, pentru că fiecare individ să se conformeze comportamentului general acceptat, iar persoana care va avea un comportament deviant, va duce la izolarea individului în societate.
Introducere
Capitolul I. Mass-media declanşează criza.
Capitolul II. Reformarea culturii politice
Capitolul III. Democraţia dirijată
Post a Comment